V for Big Data! Τι είπατε;
X
Θέλετε να γίνετε κυρίαρχοι στην αγορά σας; Πώς να γίνετε κυρίαρχοι στην αγορά σας. Τάσεις, ιδέες, εργαλεία και άμεσα εφαρμόσιμες βέλτιστες πρακτικές.
V for Big Data! Τι είπατε;
Andreas Batsis / Τρίτη, 5 Μαρτίου 2019 / Κατηγορίες: Επιχειρηματικότητα

V for Big Data! Τι είπατε;


- Ναι, ξέρω, ακούγεται κάπως αλλά δεν θα σας αφήσω στο σκοτάδι. Οπότε ξεκινάμε με μια πολύ σύντομη ιστορία. Αρχικά λοιπόν υπήρξε το internet.

Τι είναι το internet;

Είναι οι υποδομές. Ο όρος internet χρησιμοποιείται για να περιγράψει ένα αχανές υπερδίκτυο το οποίο συνδέει αναρίθμητους υπολογιστές και δίκτυα, μεταξύ των οποίων διακινείται πληροφορία με τη χρήση διαφόρων πρωτοκόλλων επικοινωνίας. Το αχανές αυτό υπερδίκτυο είναι πλήρως αποκεντρωμένο. Και υπολογίζεται ότι στην παρούσα φάση υπάρχουν περίπου 4,4 δισεκατομμύρια χρήστες οι οποίοι διακινούν μεταξύ τους πληροφορία μέσω διασυνδεδεμένων συσκευών.

Και τι είναι το web;

Είναι η υπηρεσία που λειτουργεί πάνω στις υποδομές. Ο όρος web χρησιμοποιείται για να περιγράψει ένα μοντέλο διακίνησης της πληροφορίας εντός των υποδομών του internet, βασισμένο σε ένα από τα πρωτόκολλα του internet, το HTTP (Hyper Text Transfer Protocol) και σε κατάλληλα μορφοποιημένα web αρχεία.

Με απλά λόγια;

  • Ιστοσελίδες (τα web αρχεία που αναφέραμε),
  • τις οποίες ανοίγουμε με τους γνωστούς μας Browsers (Chrome, Firefox, Opera κλπ. Χαχαχα... άντε, και τον Internet Explorer),
  • πληκτρολογώντας συγκεκριμένες μοναδικές Διευθύνσεις, τα URL (Uniform Resource Locator),
  • ή κλικάροντας αυτά τα url εντός των ιστοσελίδων στους γνωστούς μας Συνδέσμους ή Links.

Μπορείτε να το ονομάζετε και Web 1.0. Το οποίο υπήρξε ένα απλό αποθετήριο πληροφορίας.

Web 2.0

"Καλή η πληροφορία στην οποία έχουμε πρόσβαση από παντού" σκέφτηκε ο άνθρωπος "αλλά πληροφορία που δεν γνωρίζουμε ότι υπάρχει, δεν είναι πληροφορία". Και έτσι μετακομίσαμε σταδιακά στη 2η φάση του web, το Web 2.0, όπου κυριάρχησαν αρχικά τα blogs και τα σχόλια, και στη συνέχεια τα κοινωνικά δίκτυα, το sharing και γενικότερα το περιεχόμενο το οποίο ανανεώνεται διαρκώς από τους χρήστες  και διαμοιράζεται πανεύκολα μεταξύ τους σε μια ασταμάτητη ροή ειδήσεων.

Ο χρήστης δεν έχει απλώς πρόσβαση σε περιεχόμενο. Το δημιουργεί, το αναδιαμορφώνει και το μοιράζεται και μαθαίνει για την ύπαρξή του από τους υπόλοιπους χρήστες που λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο.

Ζούμε πλέον στην εποχή όπου οι χρήστες του web παράγουν ανά δευτερόλεπτο καταιγισμό από νέα url. Για να πάρετε μια ιδέα, κάθε φορά που κάποιος δημοσιεύει μια καινούρια ανακοίνωση στο site του ή ένα καινούριο άρθρο στο blog του, όχι μόνο η δημοσίευση αυτή αποτελεί ένα καινούριο url (π.χ. mysite.com/blog/anotherarticle) αλλά ενδέχεται να έχουν δημιουργηθεί παράλληλα μαζί του και άλλα urls όπως στην περίπτωση π.χ. ενός νέου tag (mysite.com/blog/tag/mynewtag). Και κάθε φορά που κάποιος ποστάρει κάτι στο Facebook, κάθε permalink από κάθε σχόλιο (ναι, αυτά τα 5m, 3w και 2y κάτω από το σχόλιο κλικάρονται) αποτελεί ένα καινούριο url με τις επιμέρους απαντήσεις στο συγκεκριμένο σχόλιο.

Τα παραγόμενα δεδομένα μας στις μέρες μας είναι πολύ περισσότερα από όσα μπορούμε να καταναλώσουμε. Συνιστούν δε μια επικών διαστάσεων οντότητα (130 τρις indexed σελίδες στο Google το 2016) η οποία μας εκδικείται μετατρέποντας σταδιακά το web σε ένα περιβάλλον αδιάκοπου θορύβου, μέσα απ’ τον οποίον αναδύεται επιτακτικά η ανάγκη για έξυπνους τρόπους ανίχνευσης, ανάλυσης και παραγωγής πληροφορίας η οποία να βγάζει νόημα. Και έτσι φτάνουμε στην έννοια των Big Data. Τα οποία χαρακτηρίζονται από λέξεις που αρχίζουν από V, τόσο ως προς τα βασικά τους χαρακτηριστικά όσο και ως προς τις απαιτήσεις που πρέπει να πληρούν προκειμένου να μας παρέχουν χρηστική πληροφορία.

 

Enter Big Data

Η μάσκα ττου V

So many Vs!

Βασικά Χαρακτηριστικά

V for Volume

Ο όγκος των παραγόμενων δεδομένων. Ανυπολόγιστος! Τα δεδομένα γεννιούνται ασταμάτητα από μηχανές, δίκτυα και ανθρώπινη διάδραση και η δυνατότητα επεξεργασίας των δεδομένων και εξαγωγής συμπερασμάτων απαιτεί ολοένα και περισσότερο αποτελεσματικές και επεκτάσιμες τεχνολογικές πλατφόρμες. Ο όγκος των δεδομένων συχνά αγγίζει τα Petabytes ή ακόμα και τα Exabytes.

V for Velocity

Ταχύτητα τόσο στην παραγωγή όσο και στη συχνότητα διακίνησης των δεδομένων. Η ροές των δεδομένων είναι συνεχείς και ορμητικές. Και παρέχουν σημαντικότατα πλεονεκτήματα στην ανεύρεση ευκαιριών και τη λήψη αποφάσεων, αποκλειστικά σ’ εκείνους που μπορούν να τις παρακολουθήσουν αποτελεσματικά.

V for Variety

Ποικιλία των δεδομένων. Δεδομένα από διαφορετικές πηγές, δεδομένα διαφορετικών τύπων, δεδομένα με διαφορετική ή και καθόλου προτυποποίηση. Ανόμοια δεδομένα τα οποία καθιστούν ιδιαίτερα δύσκολη την αλίευση και την ανάλυσή τους.

Απαιτήσεις

V for Veracity

Εγκυρότητα των δεδομένων. Οι ασυμφωνίες, τα λάθη και οι αστοχίες κατά την παραγωγή, καθιστούν υποχρεωτική διαδικασία το φιλτράρισμα και τον καθαρισμό αυτών των δεδομένων, ώστε να μπορεί να παραχθεί στη συνέχεια πληροφορία η οποίο θα εξυπηρετεί τους σκοπούς για τους οποίους αναζητήθηκε εξαρχής. Αληθής και αξιόπιστη.

V for Value

Και κάπου εδώ φτάνουμε στο σημαντικότερο χαρακτηριστικό των Big Data. Αξία. Το φιλτράρισμα, ο καθαρισμός και η ταξινόμηση των δεδομένων αποκτούν πραγματικό νόημα όταν η πληροφορία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο κατανόησης οποιουδήποτε θεματικού τοπίου (πωλήσεις, κοινωνικές τάσεις, πολιτικό τοπίο κλπ.), στοιχειοθετημένης λήψης αποφάσεων και βέλτιστης οργάνωσης των απαιτούμενων ενεργειών.

 

Από τον Θόρυβο στις Απαντήσεις

Δυσκολεύεστε να διαβάσετε ένα βιβλίο; Αν ναι, τουλάχιστον μπορείτε να τα καταφέρετε με ένα μεγάλο άρθρο; Αν απαντήσετε με ειλικρίνεια, το πιο πιθανό σενάριο είναι ότι θα σας δυσκολεύει ακόμα και το μεγάλο άρθρο. Η συγκεκριμένη κατάσταση δεν είναι κάτι περίεργο στη σημερινή εποχή. Αντιθέτως είναι ο κανόνας. Οι αναρίθμητες πηγές παραγωγής πληροφορίας σε συνδυασμό με την τεχνολογική κατάληψη της ενημέρωσής μας από τα οπτικά και ηχητικά notifications, δημιουργούν ένα ασφυκτικό πλαίσιο πολυδιάσπασης της προσοχής το οποίο ευνοεί τις διαγώνιες ματιές. Σε όλα! Ακόμα και στις offline κουβέντες όπου οι περισσότεροι αδυνατούν να τις κάνουν χωρίς να συμβουλεύονται ανά τακτά διαστήματα το κινητό τους τηλέφωνο.

Είναι ανησυχητικό το συγκεκριμένο φαινόμενο; Πιθανώς. Αλλά θα είναι χρήσιμο να μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για τεχνολογίες οι οποίες βρίσκονται ακόμα σε νηπιακή ηλικία (και για το ηλεκτρικό ρεύμα χρειάστηκε να περάσουν χρόνια για να γίνει κεκτημένη γνώση η αποφυγή ατυχημάτων με τα δάχτυλα στην πρίζα) και δεν χρησιμοποιούνται με τον βέλτιστο τρόπο.

Το μόνο βέβαιο πάντως είναι το εξής: Δυνατότητα δεν σημαίνει υποχρέωση! Το ότι μπορώ να έχω σε απόσταση μερικών κλικ αποτελέσματα για τα πάντα, δεν σημαίνει ότι είμαι υποχρεωμένος να αναζητώ διαρκώς αποτελέσματα για τα πάντα. Το μοναδικό που έχω να κάνω στην πραγματικότητα, είναι να θυμηθώ ποιος ήταν ο σκοπός εξαρχής. Ποια υπήρξαν τα ερωτήματα που ήθελα να απαντήσω, με τα οποία εισήλθα στον ωκεανό του web; Πολιτική ενημέρωση; Ανέκδοτα; Συζητήσεις για το αγαπημένο μου σπορ; Marketing; Φλερτ; Μόρφωση; Συνταγές; Με μια απλή υπενθύμιση του αρχικού προβλήματος, αρχίζω πλέον να ψάχνω για απαντήσεις και συμπυκνωμένη γνώση. Όχι απλώς για αποτελέσματα. Ψάχνω για πληροφορία χρησιμοποιήσιμη και όχι απλώς διαθέσιμη.

Τα Big Data προέκυψαν ακριβώς ως επιχειρησιακή ανάγκη μέσα σ’ αυτό το καινούριο περιβάλλον της ανεξέλεγκτης παραγωγής πληροφορίας. Φιλτράρουν, οργανώνουν και δίνουν νόημα σε δεδομένα ώστε να παρέχουν απαντήσεις σε υπαρκτές ανάγκες.

 

Οι Απαντήσεις της Linked Business

Η πλατφόρμα Linked Business ήρθε να εξυπηρετήσει έναν πολύ συγκεκριμένο σκοπό. Να δώσει νόημα και αξία (V for Value) στα ανοικτά B2B δεδομένα του συνόλου των σχετικών πηγών του ελληνικού δημοσίου, ώστε:

  • να αποκρυπτογραφήσει τις ελληνικές αγορές και την ελληνική επιχειρηματικότητα,
  • να γίνει το βασικό εργαλείο αξιολόγησης επιχειρηματικών κινήσεων και λήψης αποφάσεων
  • και να παρέχει live και πλήρη δεδομένα με sales leads, σημεία πώλησης και χρηματοοικονομική ανάλυση πελατών, προμηθευτών και ανταγωνισμού.

Το κομμάτι της βασικής κατανόησης των σημαντικότερων αγορών στην Ελλάδα (Hotels, Accommodation, Airbnbs, Café, Restaurant, Fast Food, Delivery & Self-Service, Haircare και Nails), εκδίδεται πλέον δωρεάν, σε ένα open dashboard ανάλυσης και οπτικοποίησης της πληροφορίας, σε μηνιαία βάση. Στην πορεία, θα φροντίζουμε να το εμπλουτίζουμε διαρκώς με νέα πληροφορία!

Sneak Preview: Επόμενες αγορές που θα δημοσιεύσουμε; Club & Bar και eCommerce. (cliché κλείσιμο) Stay tuned!

  • Avatar, Ανδρέας Μπατσής
    Ανδρέας Μπατσής
    Digital Strategy & Market Intelligence
Εκτύπωση
Rate this article:
5.0
1477
Ετικέτες:big data
blog comments powered by Disqus
LINKED BUSINESS
Σύμβολο της Linked Business

Επισκεφτείτε σήμερα την υπηρεσία B2B Sales Leads για να εντοπίσετε εύκολα και γρήγορα:

  1. Αγορές Ενδιαφέροντος
  2. Δυνητικούς Πελάτες
  3. Στοιχεία Εταιρειών

Μάθετε περισσότερα...

ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ
Θέλετε πρόσβαση σε συστηματική πληροφόρηση σχετικά με τον παλμό της αγοράς και τα πλέον επικαιροποιημένα market opportunities σε επίπεδο B2B; Αποκτήστε πρόσβαση στο newsletter της Linked Business.

ΕΓΓΡΑΦΗ

OPEN DASHBOARD
RSS