Οικονομικά Στοιχεία Σούπερ Μάρκετ - Έκδοση 12/10/2021
X
Σημαντικές ενημερώσεις από τρίτες πηγές, για το εταιρικό τοπίο και την επιχειρηματική γνώση. Τα συγκεντρώνουμε όλα σε ένα σημείο για εσάς, στην περίπτωση που διέφυγαν της προσοχής σας.
Οικονομικά Στοιχεία Σούπερ Μάρκετ - Έκδοση 12/10/2021
Xanthi Theofanous / Τρίτη, 12 Οκτωβρίου 2021 / Κατηγορίες: LB Daily

Οικονομικά Στοιχεία Σούπερ Μάρκετ - Έκδοση 12/10/2021


Η ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ ανακοίνωσε πως η καθαρή κερδοφορία για τη χρονιά που μας πέρασε υπερδιπλασιάστηκε παρά το χαμηλό του τζίρου της, συγκριτικά με το μέσο όρο των υπόλοιπων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην αγορά. Ο τζίρος της εταιρείας αυξήθηκε κατά 6% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκε στα 1,335 δισ. ευρώ, σύμφωνα με το capital.gr. Η μικρή αύξηση της ΜΕΤΡΟ συνδέεται με το γεγονός ότι μέρος των πωλήσεων της προέρχεται και από το ομώνυμο δίκτυο Cash & Carry, το οποίο εξυπηρετεί τον κλάδο HORECA, το οποίο έμεινε κλειστό μεγάλο χρονικό διάστημα του 2020. Πιο αναλυτικά, τα κέρδη EBIT της εταιρείας ενισχύθηκαν κατά 49,95% και ανήλθαν στα 34,189 εκ. ευρώ, ενώ τα καθαρά της κέρδη αυξήθηκαν κατά 131%, στα 22,009 εκ. ευρώ από 9,501 εκ..  

Τα αποτελέσματα του 2020 και για την Πέντε Α.Ε. (αλυσίδα σούπερ μάρκετ Γαλαξίας) υπερδιπλασιάστηκαν, όπως παρουσιάστηκε συνολικά στον κλάδο λόγω της πανδημίας. Ο τζίρος της αλυσίδας σούπερ μάρκετ ξεπέρασε τα 511,5 εκ. ευρώ για το έτος, σημειώνοντας ανάπτυξη ύψους 13,64%. Τα προ φόρων κέρδη ανήλθαν σε 28,4 εκ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 117,59%, σε σχέση με το 2019. Τα καθαρά κέρδη της λιανικής εταιρείας για το έτος έφτασαν τα 21,38 εκ. ευρώ, εμφανίζοντας αύξηση 123,16%, συγκριτικά με ένα χρόνο πριν. Μέσω του businessnews.gr γνωστοποιείται η βασική στρατηγική της εταιρείας, η οποία εστιάζει στη διατήρηση και σταθερότητα της ανάπτυξης που γνώρισε η αλυσίδα μέσα στο 2020. Ακόμα, εντός της επόμενης τριετίας η εταιρεία στοχεύει σε διαρκή επέκταση των καταστημάτων της, στην ίδρυση logistics, στην επιπλέον ανάπτυξη της μηχανογράφησης και τέλος, στη δημιουργία ορθολογικού αποθέματος για την άμεση τροφοδοσία των καταστημάτων της. 

Η Σκλαβενίτης, επίσης, εμφάνισε το 2020 ανάπτυξη ύψους 15% στο τζίρο σε επίπεδο Ομίλου, αγγίζοντας τα 3,79 δις ευρώ, σε σχέση με τα 3,3 δις ευρώ το 2019. Ακόμα, τα μικτά κέρδη του Ομίλου ανήλθαν στα 996 εκ. ευρώ, αυξημένα κατά 19,3% ενώ τόσο η εταιρεία όσο και ο Όμιλος κατόρθωσαν να αφήσουν πίσω τους τις ζημιές που κατέγραψαν τις τρεις προηγούμενες χρονιές λόγω των βαρών από την συμφωνία εξυγίανσης της Μαρινόπουλος. Ο Όμιλος κατέγραψε προ φόρων κέρδη (συγκρίσιμα) 60,3 εκ. ευρώ όταν το 2019 είχε σημειώσει ζημιές 6,8 εκ. ευρώ. Τα κέρδη EBITDA για τη χρονιά που μας πέρασε ξεπέρασαν τα 263,1 εκ. ευρώ, σημαντικά αυξημένα σε σχέση με τα 174,4 εκ. το 2019. Τα μετά φόρων κέρδη της εταιρείας έφτασαν τα 60,95 εκ. ευρώ το 2020, αντίθετα με το 2019 όπου η εταιρεία γνώρισε ζημιές της τάξεως των 10,74 εκ. ευρώ. Η παραδοσιακή πιστότητα των καταναλωτών της Σκλαβενίτης, η στρατηγική ανταγωνιστικών τιμών, το μεγάλό δίκτυο της εταιρείας καθώς και το ισχυρό δίκτυο hyper markets κέρδισαν την προτίμηση του καταναλωτικού κοινού, με αποτέλεσμα την περίοδο της πανδημίας η ζήτηση για βασικά αγαθά να αυξηθεί και ο Όμιλος αλλά και η εταιρεία να καταγράψουν νέο ιστορικό ρεκόρ και να εδραιώσουν τη θέση τους στη κορυφή του εγχώριου οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, σύμφωνα με είδηση του newmoney.gr

Αξιοσημείωτη χαρακτηρίστηκε η ανάπτυξη της ΑΒ Βασιλόπουλος το έτος 2020, της οποίας τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν αυξημένα κατά 3,76% σε επίπεδο Ομίλου και 3,60% σε επίπεδο εταιρίας, σε σχέση με το 2019, όπου ο τζίρος της εταιρείας ανήλθε στα 1,95 δισ. ευρώ. Ο τζίρος της εταιρείας για όλο το προηγούμενο έτος ανήλθαν στα 2,021 δισ. ευρώ σε επίπεδο Ομίλου και 2,018 δισ. για την εταιρεία. Τα κέρδη EBITDA του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 2,33% στα 174,4 εκ. ευρώ και κατά 1,43% στα 172,9 εκ. για την εταιρεία. Τα προ φόρων κέρδη του Ομίλου αυξήθηκαν το προηγούμενο έτος κατά 35,6% στα 38,7 εκ. ευρώ, ενώ της εταιρείας σε 37,5 εκ., παρουσιάζοντας αύξηση 31,69%, σε σχέση με το 2019. Τα κέρδη χρήσεως διαμορφώθηκαν στα 28 εκ. ευρώ για τον Όμιλο, αυξημένα κατά 40,20% και 27,1 εκ. ευρώ για την εταιρία, αυξημένα κατά 35,45%. Όπως καταγράφει το businessnews.gr, το ποσό που δαπανήθηκε για επενδύσεις κατά το 2020 έφτασε τα 54,9 εκ. ευρώ για τον Όμιλο και 54,5 εκ. για την εταιρεία. Το 2021 ο Όμιλος επιταχύνει την ανάπτυξη του με την προσθήκη νέων καταστημάτων στο δίκτυό και βελτιώνει την ανταγωνιστικότητά του με συγκεκριμένες επενδύσεις τόσο στις τιμές όσο και στην ποικιλία των εμπορευμάτων που διαθέτει. Δίνοντας έμφαση στην ολιστική προσέγγιση του πελάτη και την πολύπλευρη αγοραστική εμπειρία που επέβαλλε η πανδημία, η ΑΒ Βασιλόπουλος επιταχύνει τις τεχνολογικές επενδύσεις της, οι οποίες περιλαμβάνουν την υλοποίηση ηλεκτρονικού συστήματος καταμέτρησης πελατών εντός των φυσικών καταστημάτων, την υλοποίηση συστήματος αναμονής και ειδοποίησης στο κινητό για τα διάφορα τμήματα εξυπηρέτησης εντός του καταστήματος, την υλοποίηση ηλεκτρονικής σηματοδότησης τιμών με σκοπό την αποφυγή συνωστισμού προσωπικού μέσα στο κατάστημα, αλλά κυρίως την υλοποίηση νέων εφαρμογών προσωποποιημένης πληροφόρησης και προσφορών.

Ο μητρικός Όμιλος της ΑΒ Βασιλόπουλος, Ahold Delhaize, ανακοίνωσε τις επιδόσεις του β΄ τριμήνου, με τα λειτουργικά κέρδη να εμφανίζονται καλύτερα του αναμενόμενου. Τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν στα 817 εκ. ευρώ έναντι των 1,04 δισ. πριν από έναν χρόνο. Οι πωλήσεις της βελγο-ολλανδικής Ahold Delhaize μειώθηκαν κατά 2,4% στα 18,65 δισ. ευρώ αλλά αυξήθηκαν σε σταθερή συναλλαγματική ισοτιμία, δεδομένης της υποχώρησης του δολαρίου. Τα ευρωπαϊκά καταστήματα της εταιρείας στο τρίμηνο είχαν καλύτερες επιδόσεις, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 3,6% σε σταθερό νόμισμα, στα 7,53 δισ. ευρώ, όπως δημοσιεύει το capital.gr

Η γερμανική Aldi κατά το έτος του 2020 τόνισε πως οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 10,2% και διαμορφώθηκαν στα 13,5 δισ. στερλίνες, ενώ τα λειτουργικά κέρδη της πέμπτης μεγαλύτερης αλυσίδας σούπερ μάρκετ στη Βρετανίας μειώθηκαν κατά 1,2%, στα 287,7 εκ. στερλίνες, αντανακλώντας το κόστος του κορονοϊού. Ο βρετανικός και ιρλανδικός βραχίονας της της γερμανικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ γνωστοποίησε πως θα επενδύσει μέσα στα επόμενα δύο χρόνια 1,3 δισ. στερλίνες (1,78 δισ. δολάρια) για να ανοίξει 100 νέα καταστήματα, καθώς προσπαθεί να επισπεύσει την αύξηση του μεριδίου αγοράς. Ακόμα, σύμφωνα με το capital.gr, η Aldi σκοπεύει να δημιουργήσει 2.000 νέες θέσεις εργασίας στο επόμενο έτος, πέρα από τις 7.000 μόνιμες θέσεις που δημιουργήθηκαν τα τελευταία δύο χρόνια. 

Εκτύπωση
Rate this article:
5.0
856
blog comments powered by Disqus
LINKED BUSINESS
Σύμβολο της Linked Business

Επισκεφτείτε σήμερα την υπηρεσία B2B Sales Leads για να εντοπίσετε εύκολα και γρήγορα:

  1. Αγορές Ενδιαφέροντος
  2. Δυνητικούς Πελάτες
  3. Στοιχεία Εταιρειών

Μάθετε περισσότερα...

ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ
Θέλετε πρόσβαση σε συστηματική πληροφόρηση σχετικά με τον παλμό της αγοράς και τα πλέον επικαιροποιημένα market opportunities σε επίπεδο B2B; Αποκτήστε πρόσβαση στο newsletter της Linked Business.

ΕΓΓΡΑΦΗ

OPEN DASHBOARD
RSS