Gen Z: Πως Διαμορφώνει τον Κλάδο της Τραπεζικής
X
Θέλετε να γίνετε κυρίαρχοι στην αγορά σας; Πώς να γίνετε κυρίαρχοι στην αγορά σας. Τάσεις, ιδέες, εργαλεία και άμεσα εφαρμόσιμες βέλτιστες πρακτικές.
Gen Z: Πως Διαμορφώνει τον Κλάδο της Τραπεζικής
Victoria Louvari / Πέμπτη, 18 Μαΐου 2023 / Κατηγορίες: Επιχειρηματικότητα

Gen Z: Πως Διαμορφώνει τον Κλάδο της Τραπεζικής

Μέση Ανάγνωση: 4 λεπτά


Γενιά Ζήτα, γεννημένη μεταξύ 1996-2010 και μεγαλωμένη σε έναν κόσμο που κυριαρχείται από την τεχνολογία και τη συνδεσιμότητα.

Ως η πρώτη ψηφιακά εγγενής γενιά, η Gen Z έχει μοναδικές προσδοκίες και προτιμήσεις όσον αφορά τον τραπεζικό τομέα. Ποιος είναι, όμως, ο αντίκτυπος της Gen Z εποχής για την Τραπεζική και πώς τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα προσαρμόζονται για να ανταποκριθούν στις εξελισσόμενες ανάγκες αυτής της γενιάς;

Το Ψηφιακό DNA της Gen Z Φέρνει Αλλαγές

Η «έκθεση» στην ψηφιακή τεχνολογία έχει επηρεάσει – και όχι άδικα – τη συμπεριφορά μιας ολόκληρης γενιάς. Μεγαλωμένη στην εποχή του smartphone, των social media και της άμεσης πρόσβασης σε πληροφορίες, η Gen Z θεωρεί δεδομένο ότι οι τραπεζικές υπηρεσίες θα ενσωματωθούν στην ψηφιακή τους ζωή.

Από τη μια πλευρά μια γενιά που εκτιμά όσο καμία άλλη την ευκολία και την ταχύτητα, δε βρίσκει την παραδοσιακή τραπεζική ελκυστική. Είναι η γενιά του mobile banking και των online πλατφορμών που προσφέρουν προσβασιμότητα και δυνατότητες εξυπηρέτησης (και μάλιστα αυτόνομης) 24/7.

Από την άλλη πλευρά η προσπάθεια των τραπεζών να «γεφυρώσουν» το χάσμα, ανανεώνοντας τις ψηφιακές στρατηγικές τους και επενδύοντας σε φιλικές προς τον χρήστη και καινοτόμες λειτουργίες, που ανταποκρίνονται στις προσδοκίες. Ο μετασχηματισμός των Τραπεζών περιλαμβάνει, όπως ήταν αναμενόμενο, την αξιοποίηση αναδυόμενων τεχνολογιών (τεχνητή νοημοσύνη, μηχανική μάθηση, blockchain) για την αυτοματοποίηση των διαδικασιών, τον εξορθολογισμό των λειτουργιών και τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών.

Η Εκπαίδευση μιας Ολόκληρης Γενιάς

Η Gen Z είναι μια συνειδητοποιημένη γενιά, με έντονη επιθυμία για οικονομική παιδεία, ενδυνάμωση και μπόλικο ρεαλισμό.

Τυχαίο; Δε νομίζω.

Μεγαλώνοντας σε μια εποχή αστάθειας και αβεβαιότητας, η γενιά αυτή έμαθε να αναγνωρίζει τη σημασία της κατανόησης των οικονομικών και της λήψης τεκμηριωμένων αποφάσεων.

Και δεν έμεινε έκει. Η Gen Z εξακολουθεί να επιδιώκει την απόκτηση περισσότερων γνώσεων σχετικά με την αποταμίευση, την επένδυση και τη διαχείριση του χρέους, έχοντας ως κίνητρο να επιτύχει την οικονομική ανεξαρτησία και τη μακροπρόθεσμη σταθερότητα.

Αυτό είναι φανερό και από τους αριθμούς: οι Gen Zers έχουν διαθέσιμο εισόδημα, είναι αρκετά δύσκολο να πεισθούν να ξοδέψουν, καθώς θεωρούνται «φειδωλοί» καταναλωτές. Κάτι ακόμα που χαρακτηρίζει αυτή τη γενιά είναι η εξοικονόμηση – κατά μέσο όρο – του 1/3 του εισοδήματός της.

Επιπλέον, γνωρίζουμε ότι περίπου το 25% από τους Gen Zers κατέχει ήδη μετοχές σε κάποια mobile εφαρμογή, ενώ το 14% έχει επενδύσει σε ατομικούς λογαριασμούς συνταξιοδότησης (IRA).

Φυσικά, η Τραπεζική έχει λάβει υπόψη τα παραπάνω και αυτό είναι φανερό, αφού πολλές τράπεζες έχουν αναλάβει την πρωτοβουλία να προσφέρουν εκπαιδευτικούς πόρους και προγράμματα. Παρέχουν ενημερωτικό περιεχόμενο μέσω των ιστοσελίδων τους, των blog και των social media καναλιών τους, καλύπτοντας θέματα όπως ο οικονομικός σχεδιασμός, η διαχείριση πιστώσεων και οι επενδυτικές στρατηγικές. Ορισμένες τράπεζες, μάλιστα, διοργανώνουν workshops και online σεμινάρια για να εκπαιδεύσουν αποκλειστικά αυτή τη γενιά σε οικονομικά θέματα.

Fintok και Finfluencers

Η οικονομική πλευρά του TikTok, γνωστή και ως FinTok, βρίσκεται σε άνοδο. Η πλατφόρμα έχει τη δυνατότητα να καλύψει οποιοδήποτε σχετικό θέμα, από αποταμιεύσεις, επενδύσεις, φόρους, χρέη και να το προβάλλει σε νεότερους θεατές, αυτούς που προέρχονται από τη γενιά Z.

Με το hashtag #stocktok να φτάνει τις 3,2 δισεκατομμύρια προβολές και το #PersonalFinance τις 8,5 δισεκατομμύρια, η τάση μόνο αυξανόμενη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί, με το TikTok να βρίσκεται ένα βήμα μακριά από το να γίνει η κύρια πηγή οικονομικών πληροφοριών και συμβουλών της σύγχρονης γενιάς.

All-in στην Τραπεζική της Gen Z

Όσο μεγαλώνει το «καταναλωτικό» κοινό της Gen Z, τόσο πιο έντονη γίνεται η ανάγκη για προσαρμογή των τραπεζικών υπηρεσιών στις προτιμήσεις και τις προσδοκίες τους. Για να χτίσουν αληθινή «αφοσίωση», οι τράπεζες πρέπει να λύσουν τα ζητήματα εξατομίκευσης–απορρήτου–ηθικής. Για το λόγο αυτό, το μέλλον βρίσκει τις τράπεζες πιο ψηφιακό-κεντρικές από ποτέ, να ενσωματώνονται σε πολλαπλές πλατφόρμες και συσκευές.

Η λέξη «εξατομίκευση» είναι ο βασικός μοχλός και οι τράπεζες δεν έχουν παρά να αξιοποιούν διαρκώς, τεχνολογίες προηγμένης ανάλυσης και τεχνητής νοημοσύνης για να προσφέρουν υπερ-εξατομικευμένες εμπειρίες.

Υπάρχει ένας ακόμη άσσος που μπορεί να αναφερθεί κάπου εδώ και έχει όνομα: Ανοιχτή Τραπεζική.

Η ανοιχτή τραπεζική και η συνεργασία τραπεζών και startups fintech θα αναδιαμορφώσουν περαιτέρω τον κλάδο, οδηγώντας σε πιο άνετες λύσεις, βελτιωμένες προσφορές και μοναδική εμπειρία εξυπηρέτησης.

Σε συνδυασμό με τα παραπάνω, η τεχνολογία Blockchain θα δώσει τη δυνατότητα ασφαλέστερων συναλλαγών, απλοποιώντας – παράλληλα – τις διασυνοριακές πληρωμές και μειώνοντας την πιθανότητα απάτης.  Μιλώντας για ασφάλεια, οι βιομετρικές μέθοδοι ελέγχου ταυτότητας, όπως η αναγνώριση προσώπου και η σάρωση δακτυλικών αποτυπωμάτων, θα ενισχύσουν την ασφάλεια και την ευκολία.

Άλλες τεχνολογίες, όπως τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση θα συνεχίσουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην αυτοματοποίηση των διαδικασιών, στη βελτίωση της εξυπηρέτησης πελατών μέσω chatbot & εικονικών βοηθών και στην ενεργοποίηση προηγμένων τεχνικών ανάλυσης δεδομένων για εξατομικευμένες πληροφορίες. Επιπλέον, το Internet of Things (IoT) και η συνδεσιμότητα 5G θα επιτρέψουν την απρόσκοπτη ενσωμάτωση των τραπεζικών υπηρεσιών σε καθημερινές συσκευές, μεταμορφώνοντας τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι διαχειρίζονται τα οικονομικά τους.

Άρα καταλήγουμε σε ένα σίγουρο συμπέρασμα: η εποχή Gen Z παρουσιάζει ευκαιρίες και προκλήσεις για τον τραπεζικό κλάδο. Οι προτιμήσεις και οι προσδοκίες τους ωθούν τις τράπεζες να καινοτομούν και να προσαρμοστούν για να ανταποκριθούν στις εξελισσόμενες ανάγκες αυτής της γενιάς.

H Γενιά Ζήτα απαιτεί από τις επιχειρήσεις να εμπνέουν, μέσω όλων των σημείων επαφής, των προϊόντων, των υπηρεσιών και των τρόπων επιχειρηματικής δραστηριότητας, εντός και εκτός.

Θα αποδεχθούν την πρόκληση τα Τραπεζικά Ιδρύματα; Η συνέχεια αναμένεται τουλάχιστον συναρπαστική!

  • Avatar, Βικτώρια Λούβαρη
    Βικτώρια Λούβαρη
    Marketing Executive
Εκτύπωση
Rate this article:
4.0
111
blog comments powered by Disqus
LINKED BUSINESS
Σύμβολο της Linked Business

Επισκεφτείτε σήμερα την υπηρεσία B2B Sales Leads για να εντοπίσετε εύκολα και γρήγορα:

  1. Αγορές Ενδιαφέροντος
  2. Δυνητικούς Πελάτες
  3. Στοιχεία Εταιρειών

Μάθετε περισσότερα...

ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ
Θέλετε πρόσβαση σε συστηματική πληροφόρηση σχετικά με τον παλμό της αγοράς και τα πλέον επικαιροποιημένα market opportunities σε επίπεδο B2B; Αποκτήστε πρόσβαση στο newsletter της Linked Business.

ΕΓΓΡΑΦΗ

OPEN DASHBOARD
RSS