Και μετά το 1ο μέρος, με την προεκλογική εικόνα της επιχειρηματικότητας για τις επιχειρήσεις φιλοξενίας, προχωράμε στην εικόνα των επιχειρήσεων εστίασης οι οποίες ακολουθούν το ίδιο μοτίβο. Σταθερά πτωτική τάση στις ιδρύσεις νέων επιχειρήσεων, καθ’ όλη τη διάρκεια της άνοιξης του 2019.
Τα συμπεράσματα, όπως καταγράφηκαν στον Παλμό της Αγοράς, για τον Μάιο του 2019, είναι τα ακόλουθα:
Café
Η ετήσια πορεία των ιδρύσεων στον χώρο των Café (-4%) αποδυναμώθηκε από την συρρίκνωση της αγοράς και για τον Μάιο (-43% από τον αντίστοιχο μήνα πέρσι).
Εστιατόρια
Συνεχίζεται η ραγδαία πτώση των ιδρύσεων στα εστιατόρια και τον Μάϊο (-65% από τον αντίστοιχο μήνα πέρσι). Η 12μηνη τάση στις ιδρύσεις παραμένει επίσης αρνητική και για τη συγκεκριμένη αγορά με -23%.
Delivery & Self-service
Η ετήσια τάση των ιδρύσεων (-10%) συνέχισε να αποδυναμώνεται και τον Μάϊο καθώς έχουμε πλέον αντιστροφή της τάσης, με τις ιδρύσεις στο -50% από τον αντίστοιχο μήνα πέρσι.
Delivery & Self-service - Μάιος 2019
Fast Food
Πτωτική η ετήσια τάση των ιδρύσεων στις επιχειρήσεις Fast Food (-11%) με περαιτέρω αποδυνάμωση τον Μάϊο (-53% από τον αντίστοιχο μήνα πέρσι).
Bar & Club
Η ετήσια τάση των ιδρύσεων στα Bar και Club (-6%) αποδυναμώθηκε έντονα τον Μάϊο, από το -38% συγκριτικά με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Σημείο Άξιο Προσοχής
Σε αντίθεση με τις 3 αγορές της φιλοξενίας (Ξενοδοχεία, Καταλύματα χωρίς Υπηρεσίες και Airbnb), και παρά το γεγονός ότι οι ιδρύσεις στις αγορές της εστίασης σημειώνουν παραδοσιακά μια ανάκαμψη τον Μάιο ενόψει καλοκαιριού, ο φετινός Μάιος συνεχίζει με συνέπεια την καθοδική πορεία της άνοιξης και για τις 5 αγορές. Η συγκεκριμένη εικόνα πιθανώς οφείλεται σε συνδυασμό δύο παραμέτρων. Αφενός έχουμε τη γνωστή αρνητική επίδραση των εκλογών στο επιχειρείν και αφετέρου μιλάμε για έναν κλάδο στον οποίον ο εκρηκτικός ρυθμός ενάρξεων των επιχειρήσεων για το προηγούμενο έτος "ταβάνιασε" την αγορά επιφέροντας τον αναπόφευκτο κορεσμό.
Θα έχει σίγουρα ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε την πορεία των αγορών και μέσα στο καλοκαίρι.