Επιχειρηματικότητα Έκτακτης Ανάγκης
X
Θέλετε να γίνετε κυρίαρχοι στην αγορά σας; Πώς να γίνετε κυρίαρχοι στην αγορά σας. Τάσεις, ιδέες, εργαλεία και άμεσα εφαρμόσιμες βέλτιστες πρακτικές.
Επιχειρηματικότητα Έκτακτης Ανάγκης
Andreas Batsis / Παρασκευή, 1 Μαΐου 2020 / Κατηγορίες: Επιχειρηματικότητα

Επιχειρηματικότητα Έκτακτης Ανάγκης


Δεν θα σας πω κάτι που δεν γνωρίζετε. Ζούμε εντός μιας από τις μεγαλύτερες κρίσεις της σύγχρονης ιστορίας, σύμφωνα με αρκετούς ίσως και χειρότερη από την αντίστοιχη παγκόσμια κρίση του 2008, έστω κι αν το αίτιο στην βάση των κρίσεων είναι εντελώς διαφορετικό· οικονομικά ποσοτικό το 2008 αλλά ποιοτικό το 2020, με μεγάλους νικητές και ηττημένους.

Ο δείκτης που αντανακλά με τον πιο αντιπροσωπευτικό τρόπο την αισιοδοξία των αγορών, δηλαδή οι ιδρύσεις νέων επιχειρήσεων, όπως ήταν αναμενόμενο, έχει επηρεαστεί σημαντικά. Οι βασικές αγορές που εκδίδουμε εδώ και περίπου ενάμιση χρόνο, ύστερα από έναν σχετικά ζεστό Φεβρουάριο, ακολούθησαν με συνέπεια την έντονη αβεβαιότητα για το επιχειρηματικό μέλλον που επέφερε η πανδημία COVID-19, και παρουσίασαν σημαντική πτώση εντός του Μαρτίου.

Η εικόνα στη διαχρονική τάση των ιδρύσεων τα λέει όλα. Με μεγάλους ηττημένους τις επιχειρήσεις μόδας και ομορφιάς, οι οποίες διέγραφαν αξιοσημείωτη ανοδική πορεία εντός του Φεβρουαρίου. Και τις επιχειρήσεις εστίασης να ακολουθούν κατά πόδας.

Η Ανάγκη για Περισσότερα Δεδομένα

Η ουσιαστική διαφορά με την παγκόσμια οικονομική κρίση του 2008, όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω, είναι η ποιοτική και σχεδόν απρόβλεπτη επίδραση στις επιχειρήσεις. Το 2008 η καθίζηση υπήρξε γενικευμένη. Το 2020 των πολλαπλών lockdown πληγώνει αναμενόμενα τους κλάδους που σχετίζονται με το ταξίδι και προκαλεί μεγάλες απώλειες και σε όλους τους διασυνδεδεμένους κλάδους με τον έναν ή τον άλλον τρόπο (εκθέσεις, εστίαση, εμπορικά καταστήματα κλπ.), ενώ παράλληλα ενισχύει αδιαμφισβήτητα τους κλάδους που σχετίζονται με το hot topic του 2019, αυτό του ψηφιακού μετασχηματισμού, εκτοξεύοντας τη ζήτηση για υπηρεσίες τηλεδιάσκεψης και δουλειάς από το σπίτι και ανεβάζοντας σημαντικά τις online παραγγελίες και το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Η διασύνδεση των αγορών μεταξύ τους και οι θετικές και αρνητικές αλληλεπιδράσεις, είναι κάτι το οποίο παρακολουθούμε στενά στην Linked Business μέσα από την καταγραφή του παλμού της αγοράς με τεχνολογίες big data. Έτσι αποφασίσαμε, συμμεριζόμενοι τη σημαντικότητα της πανοραμικής αντίληψης της ελληνικής αγοράς για τις επιχειρήσεις, να ανοίξουμε εν μέσω κρίσης COVID-19 ακόμα περισσότερα δεδομένα, με περισσότερες σημαντικές αγορές αλλά παράλληλα παρακολουθώντας στενά και την επιχειρηματικότητα έκτακτης ανάγκης. Δηλαδή τις επιχειρήσεις εκείνες που είτε ανήκουν στους αναμενόμενα ευνοημένους κλάδους είτε τις παρατηρούμε να αναπτύσσονται ευκαιριακά.

Ο παλμός της αγοράς, από τον Μάρτιο του 2020, περιλαμβάνει επιπλέον τις εξής αγορές:

  1. Επιχειρήσεις Πληροφορικής
  2. Συμβουλευτικές Επιχειρήσεις
  3. Real Estate
  4. Ασφαλιστικές Επιχειρήσεις
  5. Υπηρεσίες Ταχυμεταφορών
  6. Φωτοβολταϊκά και Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας

Οι Μεγάλοι Νικητές στην Ελλάδα

Courier

Οι υπηρεσίες ταχυμεταφορών, τα γνωστά courier, είναι ο αναμφισβήτητος κυρίαρχος. Οι ταχυμεταφορές έχουν πραγματοποιήσει εντυπωσιακή άνοδο στο διάστημα Φεβρουαρίου – Μαρτίου. Ο Μάρτιος του 2020 συγκεκριμένα, με 17 νέες εταιρείες ταχυμεταφορών, έκλεισε στο year-over-year (YoY) με 42% άνοδο στις ιδρύσεις συγκριτικά με τον Μάρτιο του 2019. Η εικόνα αυτή συμβαδίζει πλήρως με την αντίστοιχη παγκόσμια αναδυόμενη τάση εντός κρίσης COVID-19 , η οποία φωνάζει "φερ’ τα μου στο σπίτι". Το παρακάτω γράφημα από το Similar Web, το οπoίο παρουσιάζει τους παγκόσμιους νικητές και ηττημένους, χωρίς τις υπηρεσίες τηλεδιασκέψεων οι οποίες έχουν αναπτυχθεί τόσο πολύ ώστε δεν χωράνε στο γράφημα, δείχνει μια ξεκάθαρη τάση. Ψώνια στο σπίτι, δευτερευόντως delivery φαγητού και επιπλέον ο κλάδος του eCommerce ο οποίος αντέχει και φαίνεται να ανακάμπτει μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου.

Νικητές και ηττημένοι εντός της κρίσης COVID-19

Νικητές και ηττημένοι εντός της κρίσης COVID-19

Φωτοβολταϊκά

Επόμενη αγορά η οποία βρίσκεται πάνω σε ιδρύσεις στο YoY, με 8% άνοδο στον Μάρτιο και 186% για όλο το προηγούμενο 12μηνο, είναι αυτή των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ). Η συγκεκριμένη αγορά δεν φαίνεται να συνδέεται  με την κρίση του Κορονοϊού αλλά περισσότερο με το γεγονός ότι η σταθεροποίηση του θεσμικού πλαισίου για την ενίσχυση των ΑΠΕ έχει καταστήσει ιδίως τα φωτοβολταϊκά μια επένδυση η οποία φαίνεται να είναι απρόσβλητη στις κρίσεις.

Πληροφορική

Τέλος, αν και με πτώση 25% στο ΥοΥ, αξίζει να γίνει αναφορά στις επιχειρήσεις υπηρεσιών πληροφορικής, καθώς η πορεία του τελευταίου 12μήνου παρουσιάζει καθαρά ανοδική τάση και ο Μάρτιος της καραντίνας έκλεισε με 104 νέες επιχειρήσεις στον χώρο. Μένει να δούμε ποια θα είναι η πορεία της συγκεκριμένης αγοράς με τα δεδομένα του Απριλίου, τα οποία θα εκδώσουμε σε λίγες μέρες. Επαναλαμβάνω όμως για μια ακόμη φορά: Η κρίση COVID-19 καθιστά ιδιαίτερα πιεστική την ανάγκη, βραχυπρόθεσμα για απομακρυσμένη εργασία και μεσομακροπρόθεσμα για ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων.

Στο προηγούμενο γράφημα με την απεικόνιση των συνεπειών της κρίσης στους διάφορους κλάδους, έχω ήδη αναφέρει ότι απουσιάζουν οι τηλεδιασκέψεις γιατί δεν χωρούσαν. Δείτε λοιπόν παρακάτω το αντίστοιχο γράφημα εκτόξευσης της συγκεκριμένης αγοράς, και πάλι από το report του Similar Web:

Η εκρηκτική άνοδος του Web Conferencing στη διάρκεια της καραντίνας

Η εκρηκτική άνοδος του Web Conferencing στη διάρκεια της καραντίνας

Wow! Με web conferencing, online παραγγελίες, online εκπαίδευση  και εργαλεία για απομακρυσμένη διαχείριση και εργασία, το μέλλον της πληροφορικής στην μετά COVID-19 εποχή προδιαγράφεται ζηλευτό.

Μείνετε συντονισμένοι στον Παλμό της Αγοράς για τα δεδομένα του Απριλίου, τα οποία θα εκδώσουμε μέσα στην επόμενη εβδομάδα. Ο συνδυασμός της εικόνας Μάρτιος – Απρίλιος 2020, νομίζω ότι θα έχει πολλά να μας πει.

  • Avatar, Ανδρέας Μπατσής
    Ανδρέας Μπατσής
    Digital Strategy & Market Intelligence
Εκτύπωση
Rate this article:
4.3
1540
blog comments powered by Disqus
LINKED BUSINESS
Σύμβολο της Linked Business

Επισκεφτείτε σήμερα την υπηρεσία B2B Sales Leads για να εντοπίσετε εύκολα και γρήγορα:

  1. Αγορές Ενδιαφέροντος
  2. Δυνητικούς Πελάτες
  3. Στοιχεία Εταιρειών

Μάθετε περισσότερα...

ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ
Θέλετε πρόσβαση σε συστηματική πληροφόρηση σχετικά με τον παλμό της αγοράς και τα πλέον επικαιροποιημένα market opportunities σε επίπεδο B2B; Αποκτήστε πρόσβαση στο newsletter της Linked Business.

ΕΓΓΡΑΦΗ

OPEN DASHBOARD
RSS