Οικονομικά Στοιχεία Εταιρειών Αυτοκινήτων - Έκδοση 09/02/2022
X
Σημαντικές ενημερώσεις από τρίτες πηγές, για το εταιρικό τοπίο και την επιχειρηματική γνώση. Τα συγκεντρώνουμε όλα σε ένα σημείο για εσάς, στην περίπτωση που διέφυγαν της προσοχής σας.
Οικονομικά Στοιχεία Εταιρειών Αυτοκινήτων - Έκδοση 09/02/2022
Xanthi Theofanous / Τετάρτη, 9 Φεβρουαρίου 2022 / Κατηγορίες: LB Daily

Οικονομικά Στοιχεία Εταιρειών Αυτοκινήτων - Έκδοση 09/02/2022


Τον Ιανουάριο του 2022 πολλοί διεθνείς κατασκευαστές πολυτελών και μη αυτοκινήτων ανακοίνωσαν τις οικονομικές τους επιδόσεις για το προηγούμενο έτος. Αρχικά, η BMW παρουσίασε πως οι πωλήσεις της ανήλθαν αυξημένες κατά 9,1% σε σχέση με το 2020, ποσοστό που την κατατάσσει στη πρώτη θέση την εταιρεία πολυτελών αυτοκινήτων σε πωλήσεις παγκοσμίως. Συγκεκριμένα η BMW υπερδιπλασίασε τις πωλήσεις των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων το 2021 (σε σχέση με το 2020) ενώ διέθεσε 103.855 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 133,2%. Μέχρι το 2023, η εταιρεία θα έχει τουλάχιστον ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο στους δρόμους στο 90% περίπου των σημερινών τμημάτων της αγοράς. Μέσα στα επόμενα δέκα περίπου χρόνια, η εταιρεία σχεδιάζει να πουλήσει συνολικά περίπου δέκα εκατομμύρια πλήρως ηλεκτρικά οχήματα. Η μάρκες MINI και Rolls-Royce θα είναι αποκλειστικά ηλεκτροκίνητες από το 2030 και μετά. Όλα τα μελλοντικά νέα μοντέλα της BMW Motorrad στον τομέα της αστικής μετακίνησης θα είναι πλήρως ηλεκτρικά. Ακόμα, η BMW κατάφερε να ξεπεράσει σε πωλήσεις την ανταγωνίστρια Mercedes-Benz μετά από πέντε χρόνια. Η Mercedes-Benz το 2021 παρέδωσε 2.093.476 οχήματα, με τον όγκο των πωλήσεων να μειώνεται κατά 5%, σε σχέση με το 2020. Όπως συνέβη σε αρκετές εταιρείες, η υστέρηση στις πωλήσεις οφείλεται στην έλλειψη ημιαγωγών που είχε σαν αποτέλεσμα να καθυστερήσει η παραγωγή των οχημάτων παρά την έντονη ζήτηση για επιβατικά αυτοκίνητα και φορτηγά σε όλες τις κατηγορίες. Σύμφωνα με το businessnews.gr, οι πωλήσεις της Mercedes-Benz το δ' τρίμηνο μειώθηκαν κατά 24,7%. 

Η Rolls-Royce, που ανήκει στον Όμιλο BMW, σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων στο σύνολο του 2021, καθώς όπως αναφέρει η εταιρεία η ζήτηση αυξήθηκε σημαντικά παρά την αβεβαιότητα που δημιούργησε η πανδημία. Όπως ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Rolls-Royce, Torsten Muller-Otvos, η αυτοκινητοβιομηχανία τη χρονιά που μας πέρασε πούλησε 5.586 οχήματα σε περισσότερες από 50 χώρες, που αποτελεί τον μεγαλύτερο αριθμό στην ιστορία των 117 ετών της. Οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε υψηλό-ρεκόρ στις περισσότερες περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας και της Αμερικής. Όσον αφορά την ανταγωνίστρια Bentley, του Ομίλου Volkswagen, δήλωσε ότι το 2021 ήταν και γι' αυτή χρονιά-ρεκόρ καθώς οι πωλήσεις της παγκοσμίως αυξήθηκαν κατά 31% εν μέσω ισχυρής ζήτησης για τα οχήματά της (capital.gr). 

Η γερμανική εταιρεία μηχανοκίνητων οχημάτων, Volkswagen, έκλεισε το 2021 με πωλήσεις περίπου 4,897 εκ. οχημάτων σε όλο τον κόσμο. Η Volkswagen παρέδωσε περίπου 369.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 73%, σε σύγκριση με το 2020, ενώ τα 263.000 ήταν αμιγώς ηλεκτρικά (+97%) και τα 106.000 plug-in υβριδικά (+33 %). Παράλληλα, σε ιστορικό υψηλό βρίσκονται οι προς εκτέλεση παραγγελίες, που αφορούν 543.000 οχήματα εκ των οποίων τα 95.000 είναι της οικογένειας ID. Το ID.4, τον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας του επιβεβαίωσε και σε επίπεδο πωλήσεων τον τίτλο του «Παγκόσμιου Αυτοκίνητου της Χρονιάς». Το ID.4 κατέγραψε 119.650 πωλήσεις, ακολουθούμενο από το ID.3 που σημείωσε περίπου 76.000 πωλήσεις, το e-up! περίπου 41.500 και το ID.6 σχεδόν 18.000, που προσφέρεται αποκλειστικά στην κινέζικη αγορά. Στην Ευρώπη, το ID.4 βρέθηκε στην κορυφή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ενώ στη Σουηδία, τη Δανία, τη Φινλανδία και την Ιρλανδία κυκλοφόρησε επίσης με επιτυχία. Επιπλέον, σύμφωνα με είδηση του businessnews.gr, στις Η.Π.Α. το ID.4 εμφανίστηκε με σχεδόν 17.000 πωλήσεις. 

Νέο ρεκόρ εμφάνισε στο μερίδιο αγοράς η Toyota Motor Europe (TME) το 2021, το οποίο αυξήθηκε κατά 0,4%, φτάνοντας στο 6,4%. Η επίδοση αυτή ανέβασε τη Toyota για πρώτη φορά στη δεύτερη θέση της λίστας των καινούριων επιβατικών αυτοκινήτων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη. Βασικό μέρος αυτής της επιτυχίας μπορεί να αποδοθεί στην υψηλή ζήτηση πελατών για τη σειρά χαμηλών εκπομπών CO2 της εταιρείας, η οποία περιλαμβάνει μια μεγάλη γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία, ηλεκτρικών κυψελών καυσίμου, plug-in υβριδικών ηλεκτρικών και υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων. Οι πωλήσεις ανήλθαν στα 623.777 υβριδικά οχήματα, αυξημένες κατά 19% το 2021 (συγκριτικά με το 2020) και αντιπροσωπεύουν το 58% του συνολικού μείγματος και το 70% της Δυτική Ευρώπης. Τα best sellers των Corolla, Yaris και RAV4 αντιπροσωπεύουν το 55% του όγκου πωλήσεών το 2021. Συνολικά, τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν το 58% (+5% σε σχέση με το 2020) και 69% (+6% στη Δυτική Ευρώπη). Σε παγκόσμιο επίπεδο, η εταιρεία θα προσφέρει 30 ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία έως το 2030 καλύπτοντας όλα τα τμήματα της αγοράς. Ακόμα, μέχρι το 2030 η Toyota στοχεύει οι πωλήσεις μηδενικών εκπομπών οχημάτων στη Δυτική Ευρώπη να είναι τουλάχιστον 50%, ενώ η Lexus στοχεύει σε πωλήσεις 100% μηδενικών εκπομπών οχημάτων την ίδια περίοδο. Επίσης, η Toyota το 2035 σκοπεύει να είναι έτοιμη για 100% μείωση του CO2 σε όλα τα νέα οχήματα στην περιοχή της Ευρώπης (businessnews.gr).  

Η Seat έκλεισε το 2021 με αύξηση 10,3% στις πωλήσεις της, οι οποίες διαμορφώθηκαν στις 470.500 πωλήσεις, σε σχέση με το 2020 που οι πωλήσεις ανήλθαν στα 426.600 οχήματα. Οι πωλήσεις της εταιρείας αυξήθηκαν χάρη στη CUPRA (SEAT Sport) και τη ζήτηση για ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Ο αντίκτυπος της έλλειψης ημιαγωγών ήταν εμφανής και για τη Seat και γι’ αυτό το λόγο το 2021 αποτέλεσε μια πολύ δύσκολη χρονιά και για την εταιρεία, πέρα από τον κλάδο συνολικά. Πιο αναλυτικά, οι πωλήσεις ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων της ισπανικής εταιρείας τετραπλασιάστηκαν, από 14.700 σε 60.600 αυτοκίνητα. Η CUPRA τριπλασίασε τις πωλήσεις της, φτάνοντας τα 79.300 αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 189,4% με το Formentor να κυριαρχεί. Όσον αφορά το πρώτο 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Seat, CUPRA Born, έχουν παραδοθεί μέχρι τώρα 3.300 μονάδες. Σύμφωνα με είδηση του businessnews.gr, η Γερμανία είναι η κορυφαία αγορά της εταιρείας με 104.100 πωλήσεις, 5% λιγότερα από το 2020 (109.500). Ακολουθούν η Ισπανία με 81.800 αυτοκίνητα, με 11,5% αύξηση από το προηγούμενο έτος (73.300) και η Μ. Βρετανία, με 50.700, 11,2% περισσότερα από το 2020 (45.600). Τη λίστα των 5 κορυφαίων σε πωλήσεις χωρών για την εταιρεία συμπληρώνουν η Γαλλία (31.200) και η Ιταλία (27.600), οι οποίες σημείωσαν ανάπτυξη 14,0% και 24,6% αντίστοιχα. 

Η αμερικάνικη εταιρεία, Tesla, ανακοίνωσε κέρδη ρεκόρ το δ’ τρίμηνο του 2021, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 2,88 δισ. δολάρια ή 2,54 δολάρια ανά μετοχή, εξαιρουμένων ορισμένων ειδών, από τις ισχυρές πωλήσεις των μοντέλων της στη μαζική αγορά. Αυτό ήταν πάνω από τις εκτιμήσεις των αναλυτών για 2,36 δολάρια ανά μετοχή. Τα έσοδα για την ίδια περίοδο αυξήθηκαν κατά 65% στα 17,7 δισ. δολάρια, σε σύγκριση με εκτιμήσεις για 16,6 δολάρια. Η Tesla παρέδωσε το προηγούμενο έτος περισσότερα από 936.000 οχήματα σε όλο τον κόσμο, αυξημένα κατά 87% από το 2020 και πάνω από τη μέση ετήσια επέκταση 50% που προβλεπόταν κατά τη διάρκεια πολλών ετών. Σύμφωνα με δηλώσεις του CEΟ, Έλον Μασκ, μέσα στο 2022 θα έρθουν πλήρεις δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης ενώ ένα ανθρωποειδές ρομπότ βρίσκεται σε ανάπτυξη. Από την άλλη όπως αναφέρει το businessnews.gr, οι ελλείψεις στις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται πως θα συμπιέσουν και την Tesla και τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας θα εμποδίσουν την παρουσίαση νέων μοντέλων μέσα στο 2022.

Υποχώρηση στα αποτελέσματα τριμήνου μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου παρουσίασε η Tata Motors, ιδιοκτήτρια της Jaguar Land Rover. Οι καθαρές ζημιές της ινδικής αυτοκινητοβιομηχανίας για το γ’ τρίμηνο της χρήσης διαμορφώθηκαν στα 15,16 δισ. ρουπίες (203,23 εκ. δολάρια), σε σχέση με κέρδη 29,06 δισ. ρουπιών πριν από ένα χρόνο. Κύριος λόγος αυτής της μείωσης είναι οι ελλείψεις ημιαγωγών που περιόρισαν την ικανότητα της εταιρείας να εκμεταλλευτεί τη ζήτηση οχημάτων (capital.gr). 

Οι πωλήσεις της Renault, για τρίτο συνεχόμενο έτος, το 2021 σημειώνουν πτώση στις πωλήσεις κυρίως λόγω των προβλημάτων με την προμήθεια ημιαγωγών. Η σταθερή απόδοση των brands υψηλότερης αξίας βοήθησε τον Όμιλο να εξομαλύνει την πτώση των πωλήσεων κατά τη χρήση του 2021, παρά την μείωση κατά 4,5%, στις 2.696.401 μονάδες των πωλήσεων επιβατικών και ελαφρών οχημάτων. Όπως καταγράφει το businessnews.gr, οι πωλήσεις της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας μειώθηκαν κατά 5,3% αν και οι πωλήσεις του brand Dacia αυξήθηκαν κατά 3,1%, της Lada κατά 0,3% και του σπορ Alpine κατά 74% το έτος που μας πέρασε. Η Renault ανέφερε ότι στις πέντε βασικές ευρωπαϊκές αγορές της (Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, Ιταλία και Ηνωμένο Βασίλειο), το ποσοστό των πωλήσεων στους πελάτες λιανικής πλέον ανέρχεται στο 58%, υψηλότερα κατά 6 μονάδες σε σχέση με το 2019. 

Εκτύπωση
Rate this article:
5.0
436

Αρχεία για κατέβασμα

blog comments powered by Disqus
LINKED BUSINESS
Σύμβολο της Linked Business

Επισκεφτείτε σήμερα την υπηρεσία B2B Sales Leads για να εντοπίσετε εύκολα και γρήγορα:

  1. Αγορές Ενδιαφέροντος
  2. Δυνητικούς Πελάτες
  3. Στοιχεία Εταιρειών

Μάθετε περισσότερα...

ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ
Θέλετε πρόσβαση σε συστηματική πληροφόρηση σχετικά με τον παλμό της αγοράς και τα πλέον επικαιροποιημένα market opportunities σε επίπεδο B2B; Αποκτήστε πρόσβαση στο newsletter της Linked Business.

ΕΓΓΡΑΦΗ

OPEN DASHBOARD
RSS