Οικονομικά Στοιχεία Ομίλων - Έκδοση 21/04/2021
X
Σημαντικές ενημερώσεις από τρίτες πηγές, για το εταιρικό τοπίο και την επιχειρηματική γνώση. Τα συγκεντρώνουμε όλα σε ένα σημείο για εσάς, στην περίπτωση που διέφυγαν της προσοχής σας.
Οικονομικά Στοιχεία Ομίλων - Έκδοση 21/04/2021
Xanthi Theofanous / Τετάρτη, 21 Απριλίου 2021 / Κατηγορίες: LB Daily

Οικονομικά Στοιχεία Ομίλων - Έκδοση 21/04/2021


Ζημίες σημείωσε ο Όμιλος Fourlis το 2020 παρά την σημαντική αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων ύψους 78%. Οι πωλήσεις συνολικά για το έτος που μας πέρασε ανήλθαν στα 370,6 εκ. ευρώ, έναντι 466,3 εκ. το 2019, μειωμένες κατά 20,5%. Τα κέρδη EBITDA ανήλθαν στα 43,1 εκ. ευρώ, έναντι 66,6 εκ. το 2019, ενώ τα κέρδη ΕΒΙT έφτασαν τα 9,6 εκ. ευρώ, έναντι 35,8 εκ. το 2019. Οι ζημίες προ φόρων, διαμορφώθηκαν στα 11 εκ. ευρώ, έναντι κερδών προ φόρων 19,5 εκ. το προηγούμενο έτος, όπως δημοσιεύει το fortunegreece.gr. Συγκεκριμένα, η εταιρεία λιανικής ΙΚΕΑ σημείωσε πωλήσεις στα 243,6 εκ. ευρώ το 2020, μειωμένες κατά 19,4% σε σχέση με το 2019 και η INTERSPORT The Athlete’s Foot σημείωσε πωλήσεις στα 127,0 εκ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση 22,6% σε σχέση με το 2019. Ο Όμιλος Fourlis συνεχίζει τις επενδύσεις όσον αφορά τα νέα Logistic Centers, για τα οποία έχουμε ήδη κάνει λόγο σε προηγούμενο άρθρο, την ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων και των υπηρεσιών e-Commerce.

Ο Όμιλος ΕΛΓΕΚΑ έκλεισε το 2020 με ζημίες μετά φόρων 1,4 εκ. ευρώ σε σχέση με κέρδη ύψους 1,8 εκ., παρά την αύξηση των πωλήσεων όπως ανακοίνωσε ο Όμιλος τον Μάρτιο. Η αύξηση των πωλήσεων κατά 7,4%, οφείλεται τόσο στην αύξηση των πωλήσεων τροφίμων και λοιπών καταναλωτικών αγαθών (7,5%) όσο και στην αύξηση των πωλήσεων στον τομέα της παροχής υπηρεσιών logistics (7,3%). Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του Ομίλου ανήλθε στα 192,5 εκ. ευρώ, έναντι 179,2 εκ. το 2019, παρουσιάζοντας αύξηση για τέταρτο συνεχόμενο έτος. Ακόμα, τα EBITDA ενισχύθηκαν στα 13,6 εκ. ευρώ από 13,0 εκ. το 2019, όπως παρουσιάζει το newmoney.gr. Ο Όμιλος, τέλος, συνεχίζει να υλοποιεί την αναπτυξιακή του στρατηγική στο εμπόριο τροφίμων, καταναλωτικών ειδών και στην παροχή υπηρεσιών logistics και συνεχίζει να αυξάνει το μερίδιο αγοράς του.

Από τους μεγάλους πληγέντες λόγω των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας αποτέλεσε η Lamda Development, της οποίας οι ζημίες μετά φόρων άγγιξαν 51,7 εκ. ευρώ. Πιο συγκεκριμένα, η αναστολή λειτουργίας των εμπορικών κέντρων της LAMDA Development -The Mall Athens, Golden Hall και Mediterranean Cosmos- είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση κερδοφορίας των εμπορικών κέντρων του Ομίλου. Τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα του The Mall Athens για το 2020 ανήλθαν στα 15,2 εκ. ευρώ, έναντι 28,8 εκ. το 2019, μειωμένα κατά 47%, ενώ του Golden Hall και του Mediterranean Cosmos διαμορφώθηκαν στα 10,4 εκ. και 11,3 εκ. ευρώ, έναντι 16,9 εκ. και 18,6 εκ. ευρώ αντίστοιχα, μειωμένα κατά 38% και 39%, σ'υμφωνα με το businessnews.gr.

Η αεροπορική εταιρεία Aegean Airlines επηρεάστηκε και αυτή σε μεγάλο βαθμό από την πανδημία λόγω του περιορισμού των δραστηριοτήτων της αλλά και το συντελεστή πληρότητας κατά το δ’ τρίμηνο του 2020. Τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2020 μετά από φόρους ανήλθαν σε ζημίες ύψους 227,9 εκ. ευρώ, έναντι κερδών μετά από φόρους 78,5 εκ. ευρώ το 2019, σύμφωνα με τη naftemporiki.gr. Οι πτήσεις μειώθηκαν κατά 61%, η επιβατική κίνηση υποχώρησε κατά 77% και ο κύκλος εργασιών κατά 74% για το δ’ τρίμηνο. Το δίμηνο (Νοεμβρίου/Δεκεμβρίου) όπου ξεκίνησαν και τα περιοριστικά μέτρα στην μετακίνηση και στο εσωτερικό η κάμψη στον κύκλο εργασιών και στην επιβατική κίνηση ήταν μεγαλύτερη από 85%. Με την επίδραση και του δ’ τριμήνου, ο κύκλος εργασιών του έτους ανήλθε σε 415,1 εκ. ευρώ, έναντι 1,3 δις το 2019. Από τον Απρίλιο και μέχρι το τέλος του έτους, η μείωση του κύκλου εργασιών και της επιβατικής κίνησης ανήλθε σε 76% και η μέση πληρότητα των πτήσεων μειώθηκε από 85% το 2019 σε 62% το 2020. Η Aegean περιμένει σταδιακή ανάκαμψη από το δεύτερο εξάμηνο του 2021 με την εφαρμογή του ψηφιακού πράσινου διαβατηρίου ενώ αναμένει την προσθήκη νέου αεροπλάνου εντός του Μαΐου.

Ο ΟΠΑΠ κατάφερε να ξεπεράσει τις επιπτώσεις των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας το 2020, όπως υποστήριξε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΑΠ, Γιαν Κάρας και σε αυτό συνέβαλε η ανάπτυξη των διαδικτυακών δραστηριοτήτων και παιγνίων της εταιρείας. Ο Οργανισμός Προγνωστικών Αγώνων Ποδοσφαίρου για το σύνολο του προηγούμενου έτους σημείωσε καθαρά κέρδη, ύψους 205,3 εκ. ευρώ και έσοδα προ εισφορών 1,129 δις ευρώ. Ακόμα, η εταιρεία θα προτείνει τη διανομή μεικτού μερίσματος, ύψους 0,45 ευρώ ανά μετοχή στη Γενική Συνέλευση των Μετόχων, που θα πραγματοποιηθεί στις 17 Ιουνίου 2021, σύμφωνα με δημοσίευμα του businessnews.gr. Στηρίζοντας το δίκτυο των συνεργατών του, προχωρώντας σε νέα επιχειρηματική στρατηγική και συνεχίζοντας την εταιρική υπευθυνότητα του, ο Γιαν Κάρας πιστεύει πως ο ΟΠΑΠ θα εισέλθει γρήγορα ξανά σε τροχιά ανάπτυξης.

Η Frigoglass, παγκόσμιος ηγέτης στην αγορά επαγγελματικών ψυγείων και βασικός προμηθευτής γυάλινων συσκευασιών στις αγορές της Δυτικής Αφρικής, εμφάνισε μείωση πωλήσεων κατά 30,9% το 2020, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 333,23 εκ. ευρώ. Η πτώση στις πωλήσεις οφείλεται κυρίως στις χαμηλότερές επενδύσεις των πελατών σε επαγγελματικά ψυγεία, τις αρνητικές επιπτώσεις από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες και την ισχυρή συγκριτική βάση. Τα EBITDA της Frigoglass ανήλθαν σε 42,25 εκ. ευρώ το προηγούμενο έτος, από 74 εκ. το 2019, όπως επισημαίνει η naftemporiki.gr. Ο Όμιλος φαίνεται αισιόδοξος για τις επενδύσεις σε επαγγελματικά ψυγεία και τη συνεχιζόμενη ανάκαμψη του όγκου πωλήσεων γυάλινων φιαλών το 2021 ενώ το ρεαλιστικό σενάριο για τις πωλήσεις προβλέπει επάνοδο στην ανάπτυξη το δ’ τρίμηνο του έτους.

Ο Όμιλος AS Company ανακοίνωσε υποχώρηση στις πωλήσεις κατά 15,88% το 2020, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στα 1,87 εκ. ευρώ το έτος που πέρασε, έναντι 3,10 εκ. την χρήση του 2019, παρουσιάζοντας μείωση ύψους 39,6%. Ωστόσο οι θυγατρικές του Ομίλου παρουσίασαν βελτιωμένα μεγέθη σε σχέση με το 2019, τόσο ως προς τον συνολικό κύκλο εργασιών όπου αυξήθηκε κατά 18,6%, όσο και ως προς τη συνολική κερδοφορία που αυξήθηκε κατά 60,9%. Πιστεύοντας σε σταδιακή ανάκαμψη του οικονομικού περιβάλλοντος, ο Όμιλος συνεχίζει την οργανωτική και ψηφιακή αναδιάρθρωσή του, ώστε να είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει τις μελλοντικές προκλήσεις στην αγορά, όπως αναφέρει το euro2day.gr.

Εκτύπωση
Rate this article:
Δεν υπάρχει αξιολόγηση
512
blog comments powered by Disqus
LINKED BUSINESS
Σύμβολο της Linked Business

Επισκεφτείτε σήμερα την υπηρεσία B2B Sales Leads για να εντοπίσετε εύκολα και γρήγορα:

  1. Αγορές Ενδιαφέροντος
  2. Δυνητικούς Πελάτες
  3. Στοιχεία Εταιρειών

Μάθετε περισσότερα...

ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ
Θέλετε πρόσβαση σε συστηματική πληροφόρηση σχετικά με τον παλμό της αγοράς και τα πλέον επικαιροποιημένα market opportunities σε επίπεδο B2B; Αποκτήστε πρόσβαση στο newsletter της Linked Business.

ΕΓΓΡΑΦΗ

OPEN DASHBOARD
RSS